Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

esmaspäev, 19. detsember 2016

Lugemisaasta 2016

2016 oli ülimalt närb lugemisaasta. Kõike oli peaaaegu poole vähem, kui 2015. aastal. 
Nii raamatuid, kui ka väga häid raamatuid. Ei oskagi öelda, miks.
Raamatuklubisse lisandus veel kaks liiget ja lugeda justkui on. Aga ju oli muud teha.
Ja või ei jaksanud.

Ka keskmine hinne oli sel aastal pisut madalam- vaid 3,1. Eelmisel aastat 3,3 punkti.

Viietärnivääriliseks osutusid ainult kolm raamatut.

1. Sarah Winmani " Kui jumal oli jänes".
Täpselt minu raamat. Ja iga päev küsin ma endalt- kui jänes võib olla jumal, miks siis mitte kass? ;)   Tsiteerides klassikuid: sai nutta ja sai naerda. Ilmselt üks raamatutest, mida ma ka tulevikus üle loen.

Esimene osa tuletas väga meelde " Little Miss Sunshine". Just meeleolult ja kontekstilt. Suur sõbralik kokkuhoidev pere, segasummasuvila. Pere, kus inimestel lastakse olla tema ise. Kus on palju armastust ning kastist välja mõtlemist. Üldse on see raamat ülimalt filmilik ja ma olen täitsa üllatunud, et sellest veel pole filmi tehtud.

 Mis ei meeldinud-see kõlab hullumeelselt- aga õnnelikud lõpud. Elus ei lähe nii ning see muutis sisu elu asemel pigem muinasjutuks. Ning sellest on kahju. Ja kahju oli ka sellest, et sellist elu saadi endale lubada tänu loteriivõidule. Enamik meist ei sünni sobivalt suurde, imelises asukohas asuvasse majja võimalusega pakkuda lastele koduõpet. Aga ju siis oligi mõeldud positiivse helge ja lootustandva muinasjutuna:)

2. Jose Paramago "Blindness"
 Mulle väga meeldis. Ja hea teada, et keegi kasutab veel pikemaid lauseid kui mina ;) Vaid mõned praktilised küsimused tekkisid. Kuidas on võimalik, et hullumajas pole dušširuume ja on ainult üks vets. Ma saan aru, kui nad oleks majutatud teatrisse vms. Aga isegi nõukaaajal arvestati, et inimesed pesevad ja käivad wcs.

Miks esimestele pimedatele ei saadetud vabatahtlikena abiks nn päris pimedaid, kes oleks õpetanud nippe ja hakkamaasmist? Miks inimesed poest toitu võttes ei kasuta kärusid, vaid tassivad neid käe otsas kilekotis.

Ja siin on vist kultuurivahe. Minu esimene valik katastroofi korral oleks- maa. Sealsed tegelased eelistavad linna, kuna linnas on rohkem ressursse?! Põlgavad ära kanad ja jänesed ja kapsad...?!


Ma saan aru küll, et raamatul oli sügavam sisu ja pimedus oli pigem metafoor ja sümbol jms. Aga ka põnevikuna kõnetas see mind väga.


3. Houellebecq "Saare võimalikus" Ta ärritab mind. Ja kordab ennast oma raamatutest. Aga midagi mind kõnetab ja meeldib. Pikemalt olen sellest kirjutanud siin



Aasta üllatus oli Olavi Ruitlane " Vee peal" Soovitan kõigile meestele, poistele ja lõunaeestlastele.
Näide sellest, kuidas eelarvamused meid piiravad ja kuidas tänu neile me vahel ei jõua heade asjadeni. Nagu näiteks see raamat.


Aasta parim ulmekas oli Gluhhovski " Metro 2033". Vene ulmekirjanduse parimate traditsioonide järgi. Ühiskonnakriitiline, sarkastiline, vaimukas ja viimase leheküljeni põnev, Ja üle kõige vene suur hing: rebjata, davaite zit druzna...:) Väga hea raamat, mulle  väga meeldis.

Ülejäänud statistika tuleb taas Goodreadsilt.
Head uut lugemisaastat!


TOTALS

31
books

10,421
pages
Img mobile totalbooksmedium 2x
Stop Stealing Dreams by Seth Godin
Img rulermobile short 2x
SHORTEST BOOK
98 pages
Stop Stealing Dreams
by Seth Godin
Lumm by A.S. Byatt
Img rulermobile long 2x
                                                                           LONGEST BOOK                                632 pages                                                  Lumm                                                                     by A.S. Byatt

AVERAGE LENGTH
336 pages
Pride and Prejudice by Jane Austen
MOST POPULAR
2,223,266
people also read
Pride and Prejudice
by Jane Austen
Img temphot mobile 2x
Img tempcool mobile 2x
Ülestunnistus by Tõnn Sarv
LEAST POPULAR
2
people also read
Ülestunnistus
by Tõnn Sarv
MY AVERAGE RATING FOR 2016
3.1
Pride and Prejudice by Jane Austen
Img ratingribbon mobile@2x
HIGHEST RATED ON GOODREADS
Pride and Prejudice
by Jane Austen

4.23 average
MY 2016 BOOKS
A Christmas Carol by Charles DickensLumm by A.S. ByattRisk by C.K. SteadEnne külma by Henning Mankell
Käo kukkumine by Robert GalbraithPride and Prejudice by Jane AustenKui jumal oli jänes by Sarah Winman
it was amazing

Ära mine iial tagasi by Lee ChildTüdruk rongis by Paula Hawkins
Puhas kättemaks by Jens LapidusPunane nagu veri by Salla SimukkaSkorpioni reetmine by Andrew KaplanLõhestusjoon by Tiit Tarlap
Metro 2033 by Dmitry Glukhovsky
really liked it
Vee peal by Olavi RuitlaneWe Need to Talk About Kevin by Lionel Shriver
Jõuluingel by Marcia WillettSellised me olime by Marcia Willett
Naljakas tüdruk by Nick HornbyIgavesti sinu by Daniel GlattauerMeie võimalikud elud by Laura  BarnettOona ja Salinger by Frédéric Beigbeder
Neli õde by Helen RappaportSaare võimalikkus by Michel Houellebecq
it was amazing
Ülestunnistus by Tõnn Sarv
Blindness by José SaramagoSammu võrra maas by Henning Mankell
A Wild Sheep Chase by Haruki Murakami
liked it
Püramiid by Henning MankellStop Stealing Dreams by Seth Godin
Asum ja impeerium by Isaac Asimov

1 kommentaar :

  1. Aitäh sellele Goodreadsi statistika-võimalusele viitamast!

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!